Főoldal
Megosztás 4c271c95e3d5ecd7776c9c413fde0929
Hogyan hat ránk a reklám?

2017-08-10 16:05:00

2016-os kutatások szerint az emberek, egyre jobban megpróbálják kerülni a reklámokat. Egyre többen használnak, olyan programokat amik segítenek abban, hogy kevesebb reklám jelenjen meg az interneten, ilyen például az Adblock

Az emberek főleg azért próbálják kerülni a reklámokat, mert idegesítőek tudnak lenni, internetezés közben. De a reklámok így is elkerülhetetlenek, mindenhol ott vannak, látjuk őket, értelmezzük őket, néhanapján még véleményezzük is őket.

Mi a helyzet a reklámok hatásával elérik-e céljukat?                                   

Sokan abban a hitben élnek, hogy ez a számtalan tv spot, plakát illetve az interneten állandóan jelenlévő hirdetések, nincsenek hatással rájuk, nem befolyásolják a döntéseiket, azt mondják, hogy a reklámok nem működnek. És ez rendben is van, hiszen senki nem szereti irányítva, befolyásolva érezni magát. De mind tévednek! A reklámok igen is hatnak az emberekre.

Mi is az a reklám?        

A reklám a fogyasztó akaratának, gondolkodásának, attitűdjének befolyásolása, a vásárlás érdekében.

És ez hogyan valósul meg?                                                                                                          

A reklámoknak, hosszútávú hatásuk van. Egy jó reklám nem próbálja a vevőt azonnali vásárlásra bíztatni. Ugyanis kutatások bizonyítják, hogy ha túl direkt egy reklám és túlságosan „agresszívan” próbálja az embereket vásárlásra bírni, akkor annak az emberek ellenállnak. Csak azért se azt a terméket fogják megvenni, mikor legközelebb vásárolni mennek. A jó reklám, érzelmekkel, színekkel és hangulatokkal kommunikál, ezek eljutnak a vásárlókhoz, és emlékezni fognak a termékre. Így a boltban mikor például csokit akarnak venni és kettő közül választhatnak, akkor azt veszik majd meg amelyikre jobban emlékeznek. Összességében, a legfontosabb dolog, hogy a vásárlóban pozitív kép alakuljon ki a márkával kapcsolatban. Egy reklám álltalában boldog arcokat használ, mivel az embereknek vannak úgynevezett tükörneuronjai, amik leutánozzák, azt az arcot amit éppen nézünk. Az újságokban, utómunkával gyakran növelik a modellek pupilláit, mivel az vonzóbb az emberek számára. A színeknek fontos szerepük van egy termék eladásában.

A piros szín akciót, izgalmat és fiatalságot fejez ki. A zöld szín a frissesség, növekedés, illetve egészség érzetét kelti. A kék szín a bizalom, magabiztosság, biztonság érzetét sugározza. 

Nézzünk meg egy Coca-Cola reklámot, végig a piros szín dominál, főleg fiatal szereplői vannak. És a fő hangsúly, nem a terméken lesz, hanem a történeten, hangulatokon. Boldogságot közvetítenek a reklámjaik.

A Telenor, megbízhatóságot akar sugallni, ezért reklám filmjeikben, illetve hirdetéseikben a domináns szín a kék lesz.  Az Activia joghurt az egészségességet akarja a vevők felé sugározni és eztért a zöld színt használják.

És azt hogy a reklámozásnak, igen is van eredménye, legjobban az bizonyítja, hogy a világ éves marketing költsége körülbelül 180 milliárd dollár. Miért költenének, a cégek, ennyit, valamire ami nem működik? A válasz egyszerű: nem tennék. 

Források:

http://www.marketingprofs.com/opinions/2016/30067/what-your-customers-and-competitors-think-about-online-advertising-and-content-marketing

http://www.businessinsider.com/10-biggest-advertising-spenders-in-the-us-2015-7/#3-general-motors-company-ad-spend-down-07-to-31-billion-one-of-gms-stand-out-campaigns-last-year-was-a-spot-for-its-chevrolet-brand-featuring-a-gay-couple-in-its-tv-ads-for-the-first-time-the-same-brand-also-cut-a-product-placement-deal-with-disneys-marvel-studios-to-feature-its-vehicles-in-captain-america-the-winter-soldier-8

http://www.mipszi.hu/cikk/091023-reklampszichologia-kialakulasa-fejlodese

https://www.theatlantic.com/business/archive/2011/08/why-good-advertising-works-even-when-you-think-it-doesnt/244252/

http://www.sasistvan.hu

Szerző: Kriskó Gergely