Főoldal
Megosztás Cc0c594123cbc72357eba79e30142cf6
Marketing mesterek a Facebook-on

2017-08-05 15:08:00

Facebook,Twitter, YouTube, Instagram, Myspace...Ezeket a platformokat a felnőtt lakosság döntő többsége napi szinten használja, erejét azonban nem csupán a családi fotók mutogatására lehet használni. Ezek az oldalak óriási üzleti lehetőséget tartogatnak!

„ A márkáknak ott kell megjelenniük, ahol a fogyasztók vannak, tehát a közösségi oldalon”

Az első törekvésektől egészen napjainkig, a reklámozás és a marketing számos változáson ment keresztül. A hagyományos reklámmegjelenítések fokozatosan kerültek át az online térbe. A legnagyobb látogatói körrel a Facebook rendelkezik, mely egy cég számára nagyszerű eszköz a cég körüli közösség megszervezésére és aktivizálására.

A vállalatok megfigyelhetik és nyomon követhetik rajongóik hozzászólásait és a másokkal megosztott tartalmakat a különféle márkákkal, vásárlási tapasztalatokkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban. Azt is vizsgálhatják, hogy mennyi információt kell megosztaniuk ahhoz, hogy rajongóik kedvezően reagáljanak tevékenységükre. 

"A C generáció tagjai gyakran még nem rendelkezik saját bevételi forrással, mégis potenciális jövőbeli fogyasztónak számítanak. "

 A „C” jelzést azokra a serdülőkre és 20-as éveikben járó fiatalokra használják, akik az internetet, azon belül is a közösségi oldalakat rendszeresen használják mindennapjaik során. A korosztályt rengeted inger éri a világhálón, ezért csak kevés információra tudnak egyszerre figyelni. Az őket érdeklő témakörben ugyanakkor nagyon is igénylik a részletes, egyszerűen értelmezhető tartalmakat az általuk kedvelt márkákkal kapcsolatban.

Word of mouth

Az úgynevezett „szájreklámban” a kortársak és a különböző referenciaszemélyek kitüntetett szerepet játszanak a döntési folyamatok során, mivel maguk a fogyasztók nyújtanak információt más fogyasztónak, és nem a vállalatok „reklámozzák” magukat.  Hatása akkor a legerősebb, ha a diskurzusban részt vevő egyének között szoros kapcsolat van.  A „C” generáció tagjai egyszerre több, általában 5-6 általuk jelentősnek ítélt csoporthoz csatakoznak a Facebookon. Ezekben a csoportokban jelentős mértékű kommunikáció folyik az őket érdeklő témakörökről, hasznos információkkal szolgálva a vállalatok számára.

Magyarországon a Norbi Update és Tibi atya a legmenőbb!

A Socialbakers.com weboldalon a top 5 rajongói oldalról találhatunk információkat. A globális márkaérték top 100 márkája közül az első 50-be döntően az Egyesült Államok márkái kerülnek be. (interbrand.com) Így a márkakommunikációra költött összegek és a márkaértékbe vetett bizalom miatt nem meglepő a rajongói oldalakkal kapcsolatosan a Coca-Cola, a McDonalds valamint a Subway térnyerése a Facebookon.

A hazai Facebook-felhasználók legkedveltebb két oldala a Norbi Update és a humoráról elhíresült Tibi atya. A két Facebook diktátor között azonban éles harc folyik.(részletek itt) 

Legnépszerűbb hazai oldalak kategóriánként: 

Online média: 

549 399 Like

509 338 Like 

Print média: 

652 133 Like 

510 002 Like 

Sportolók: 

Rubint Réka

886 792 Like 

Hosszú Katinka

481 816 Like

Celebek: 

Palvin Barbara

426 805 Like

Dukai Regina

189 936 Like

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: Nagy Regina