Főoldal
Megosztás 57efcfdb8cd7323398b937dfe899ff32
PR Klub a Microsoft Magyarországnál

2016-05-04 08:55:00

2016. április 20-án a Microsoft Magyarország fogadta a Pázmány PR Klubot. Beszámoló az előadásról és videós összefoglaló.

Izgalmas időszakát éli a Microsoft – kezdte mondandóját Szűcs Judit, a Microsoft Magyarország kommunikációs vezetője, majd egy rövid bemutatkozást követően a pr szakma jelentőségéről, hasznáról, lehetőségeiről hallhattunk tőle. Egy világméretű vállalatnak elsőrangú feladata az, hogy ápolja és megőrizze jó hírnevét, ehhez pedig megfelelő stratégia mentén, kellőképpen felkészült szakamberekkel kell dolgozni. Judit itt ki is emelt egy pár világcéget, akik a krízisben nem voltak képesek a hatékony „tűzoltásra”, így teljes név- és arculatváltásra kényszerültek (lásd: Germanwings), vagy épp teljesen megszűntek. „A hírnév felépítése évtizedekbe telhet, míg lerombolni azt elég egy nap” – emelte ki. Hangsúlyozta, hogy véleménye szerint, a mai pr egyenlő a modern „storytelling”-gel, vagyis ha az ember saját márkaüzeneteit, vállalati üzeneteit értékes tartalomba ágyazza, akkor azok eladják magukat.

Ezt követően rátért arra, hogy a Microsoftnál milyen csatornákkal dolgoznak. Szerinte egy cégnek jelen kell lennie a párbeszédeknél mikor róla beszélnek, ezért a kezdetektől arra törekedett, hogy legyen egy olyan hír-weboldaluk, ahol minden hírt megosztanak magukról. Az újságíróikat pedig arra terelte, hogy ez a webhely legyen az elsődleges információforrásuk, ha a céggel kapcsolatban szeretnének publikálni.  Rengeteg az újságírói megkeresés, így egy pr-ügynökséggel is összedolgoznak. Judit az idő szűke miatt csak a legfontosabb 5 médiummal foglalkozik.

Szűcs Judit előadása kommunikációs vezetői munkájáról

Kommunikációs vezetőként folyamatosan ott van a felsővezetés körében, hiszen meg tud akadályozni olyan nem kívánatos történéseket, amiket az igazgatók előre nem sejtenek, mert nem egy újságíró fejével gondolkodnak. Viszont a szóvivő szerepét ritkán viszi, hiszen a Microsoftnál abban hisznek, hogy egy adott termék vagy részterület vezetője lehet csak a leghitelesebb a tekintetben, hogy az ügy kapcsán megszólaljon. A pr-tevékenység mérhetősége érdekében két tényezőt néznek. Egyik, hogy mekkora arányban szerepelnek a médiafelületeken a versenytársakhoz képest, másik pedig, hogy milyen hangnemben írnak róluk az újságírók.

Judit minden napját médiafigyeléssel kezdi, majd kapnak egy úgynevezett „press clipping”-et, amiből kiderül, hogy az előző nap mit írtak róluk, voltak-e tévedések, stb. Hetente egyszer összeülnek a pr-ügynökséggel és 2-3 hónapra előre megtervezik a tematikát, hogy mi legyen a sajtóban, milyen eseményeik lesznek és milyen újságírói megkereséseik vannak. Szintén heti rendszerességgel ülnek össze az üzletági vezetőkkel, mely meetingek hossza szigorúan 45 perc és melyekből olykor 12-15 is van egy héten. Havonta küldik a riportokat a régiós központba, Münchenbe és a redmondi központba. Negyedévente nézik, hogy a különböző üzletágak hogyan állnak. Ha például az eladások a kívánt szint alatt teljesítettek, akkor pr-szempontból is elkezdik vizsgálni, hogyan lehetne még jobban megszólítani a célcsoportokat, sőt kampányokat is indítanak.

„A Microsoft most van egy olyan időszakban, amikor érezhető részéről egy irányváltás” – mondja Judit. Vagyis, az új vezérigazgató egy teljesen új és nyitott irányt hirdetett meg a vállalatban. Többé nem „ellenségek” a más platformot (Android, IOS) használók sem, így ezekre a rendszerekre is fejlesztenek applikációkat, szoftvereket, megoldásokat, mert nem akarják őket kizárni a megoldásaikból.

Tovább a képgalériához.

Szerző: Éder Edina, Hegedűs Bertalan, Hegedűs Márton